David Geraldes Santos
email: dgs@ubi.pt
profession: Assistant Professor / Professor Assistente
institution: Universidade da Beira Interior

Assistant Professor at University of Beira Interior between 2009 and 2014; auxiliary professor of the same institution since 2014. PhD in Ancient Philosophy (2013). Member of CFUL - Center of Philosophy of the University of Lisboa from 2007 to 2017. He has been teaching subjects related to Political Thought, Political Theory, Theory of the State and History of Political Ideas.

Professor Assistente da Universidade da Beira Interior entre 2009 e 2014; professor auxiliar da mesma instituição entre 2014 até ao presente. Doutorado em Filosofia Antiga (2013). Membro do CFUL - Centro de Filosofia da Universidade de Lisboa desde 2007 até 2017. Leciona habitualmente disciplinas relacionadas com Pensamento Político, Teoria Política, Teoria do Estado e História das Ideias Políticas.

Research Areas

Politics; Political Theory; Political Philosophy; Political Science; Biology and Ethology

Política; Teoria Política; Filosofia Política; Ciência Política; Biologia e Etologia

Books
  • Williams, Bernard (2017) A Ética e os Limites da Filosofia. in David G. Santos e Artur Morão (trads.), Sistema Solar CRL (Documenta).
Articles
  • Santos, David Geraldes (2008) Mitologia e Drama na Metafísica de Plotino. in CADMO, Revista de História Antiga, Centro de História da Universidade de Lisboa, FLUL.
Chapters in books
  • Santos, David Geraldes (2010) Necessidade, Poder e Liberdade - A Questão Ética em Plotino. in Volume de Homenagem ao Prof. Doutor Manuel José Carmo Ferreira, Departamento de Filosofia da Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa.

• Oral communications by invitation:
    2018 (14 de maio): "Business Ethics: do Interesse dos Shareholders ao Interesse dos Stakeholder" (Keynote Speaker), Business Ethics: do Interesse dos Shareholders ao Interesse dos Stakeholders, Instituto Superior de Contabilidade e de Administração do Porto.

2018 (1 a 2 de fevereiro): "Radicalism and Political Compromise: An Evolutionary Perspective of Politics", III Braga Colloquium in the History of Moral and Political Philosophy (Colóquio Internacional), Universidade do Minho.

2016 (14 a 18 de novembro): "Informação, Informações e Poder", SPCEx (Jornadas), Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto.

2017 (21 de janeiro): "O Poder e Informação", Oporto Business Club (Jornadas), Federação Académica do Porto/Pólo Zero.

2014 (27 de junho): "Breaking the Final Spell: Consequences of Radical Atheism", Evil: Interdisciplinary Explorations (Colóquio Internacional); University of Oxford.

2009 (16 a 18 de outubro): "Plotinus and Homer: A Philosophical Study on the Homeric Influence in Plotinus's Enneads", 27th Annual Meeting of the Society for Ancient Greek Philosophy (SAGP) with the Society for the Study of Islamic Philosophy and Science (Colóquio Internacional), Fordham University.
1999—2021 © IFP and Up to Start  •  Login • RSS feed